sunnuntai 19. helmikuuta 2012

Kokkivälineitä


Tuossa ystävänpäivän tienoolla minua ilahdutti tämä lähetys. Ei koskaan aikaisemmin milloinkaan ikinä minulla ole ollut näin hienoja pilkkomisvälineitä, nuo pakkauslaatikotkin ovat kuin korulippaita. Helsingissä Tokyokanissa olen näitä ihastellut, uskomatonta, että tuossa nuo kolme nyt ovat pöydälläni.

Saate- ja ohjekirjeessä oli hieno sitaatti: " Veitset ovat kokin käden jatke ja tärkein komponentti raaka-aineiden valmistelussa itse ruoanlaittoon. "Hyvä veitsi tekee onnellisen kokin ja onnellinen kokki tekee hyvää ruokaa”.

Uskon, että kokkailuharrastukseni saa taas uutta puhtia, kun on kunnon välineitä käytössä. Taata jo lupasi hankkia paketin laastereita valmiiksi. Yritän olla varovainen, sormiakin kokkailussa kuitenkin tarvitaan.

Sydämellinen kiitos paketin lähettäjille. Olette tehneet yhdestä innostuneesta hellanhengettärestä onnellisen kyökinvaltiaan. Nyt kelpaa wokata ja kokata.
Posted by Picasa

28 kommenttia:

  1. Oih, mielettömän kauniit veitset ja niiden säilytysrasiat! Jos minulla olisi tuollaiset, voisin ihan huvikseni pilkkoa vaikka tomaatteja! ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen näitä vielä ihaillut vain pöydällä, huomenna kokeilen.

      Poista
  2. Oioi, kunnon veitset keittiössä on tosiaan kokkailun edellytys, ja että vielä kauniitkin. Kannattaa kyllä varoa ettei pilko sormiaan samalla..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen jo pitkään harmistellut huonojen veitsieni kanssa, nyt ei enää ole veitsen syy, jos viipaleet vinksahtelevat.

      Poista
  3. Ihanat! Tokyokanissa on kyllä kaikkea niin ihanaa, jotain sieltä on kyllä tullut ostettuakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen merkeissä Tokyokanissa olen pistäytynyt. Aina sieltä jotain kassiin löytyy.

      Poista
  4. ååå, minä en uskalla... kerra lainasin mieheni veitsä ja sormenpää melkein meni..

    VastaaPoista
  5. Hyvät veitset on kyllä kaiken AjaO
    Noilla kelpaa pilkkoa.
    Mukavaa laskiaissunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se on, katsotaan miten mamman käy.

      Poista
  6. Ohhoh, onpa komeat! Älä leikkaa sormeesi.

    VastaaPoista
  7. Kyllä kelpaa noilla välineillä keittiössä häärätä. Minusta kyllä tuntuu siltä, että tylsillä ja kehnoilla veitsillä teloo sormiaan, ei niinkään terävillä. Toki varovainen on syytä olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon, että niin on. Huonoilla välineillä onnistuu ainakin menettämään malttinsa.

      Poista
  8. Onpa ihana ystävänpäivälahja;todella hienot veitset! Ja mitkä laatikot!
    Minulla on yksi japanilainen veitsi,ja se onkin suosikkini,vaikka omistan todella kattavan keittiöveitsisarjan (minulla on niihin jonkinlainen heikkous;D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä oletkin oikein sellainen taitava kokki, minä vain amatööri.

      Poista
  9. Vau mitkä laatikot ja veitset!!! Kyllä noilla nyt kelpaa leikellä.

    Minä ostin kanssa syksyllä yhden ihmeen hyvän pilkkomisveitsen ja sen kanssa on todella ilo esim vihanneksia pieniä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo laatikot ovat todellakin ilo silmille.

      Työvälineillä on suuri merkitys keittiössä viihtymiseen.

      Poista
  10. Hienot veitset olet saanut. Onnea pilkkomisiin, silppua juurekset, jätä ehjiksi sormet!

    VastaaPoista
  11. Paljon Onnea, Unelma!!

    Kyllä sinun nyt kelpaa leikata, silputa, pilkkoa ja niin edelleen;DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, Aili, kyllä minä silppuankin. Olen niin iloinen näistä kapistuksista.

      Poista
  12. Hieno ja tarpeellinen lahja. Meillä on vanhat veitset ja niitä joutuu teroittlemaan silloin tällöin. Sen kyllä huomaa kokatessa, kun veitsi ei ole kunnon terässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen niin usein kokatessani huomannut kuinka kehnot veitset meillä on. Nyt on toisin.

      Poista
  13. Kylläpä onkin kauniit veitset ja varmasti terävät!
    Ole varovainen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauniit ovat ja varovainen yritän olla.

      Poista