tiistai 11. lokakuuta 2011

Lankaa syttyrälle.


Tänä vuonna olen suosinut näitä kivoja raitalankoja. Näitä on mukava kutoa, kun langanpäitä ei tarvitse päätellä. Sukkia olen hiljalleen kutonut autossa istuessani ja televisiota katsoessani. Tulosta ei ole syntynyt viime vuotiseen tahtiin, eikä taida olla tarvettakaan. Enää en kääri sukkia pakettiin jouluna. Täällä ne ovat kopassa valmiina, jos joku sai viime vuonna sopimattomat, niin saa tulla vaihtamaan.

Pialle tiedoksi, että antamasi lankakerät ovat nyt muuttaneet olomuotoa.

-maiju- lähetti minulle palkinnon osallistumisestani alkukirjain haasteeseen. Yhdet pienet sukat tästä kerästä vielä taitaa tulla.

Vielä on monta kerää lankaa kutomattakin. Seuraavat sukat valmistuvatkin sitten palvelutalon myyjäisiin. Minulta pyydettiin sinne junasukat, koska viime vuonna junasukat myytiin ensimmäisten joukossa.
Posted by Picasa

10 kommenttia:

  1. Voi miten paljon olet jo tehnyt kauniita sukkia,hyvää Tiistai päivän jatkoa<3

    VastaaPoista
  2. ritva,
    siinä noita sukkia syntyy ihan huomaamatta.

    VastaaPoista
  3. Miten ihania villasukkia! En osaa itse kutoa, mutta ostan aina itselleni villasukkia kun vain kohdalle sattuu kauppias :). Minulla on aina villasukat jalassa kun olen kotona, ja muita sukkia en juuri pidäkään, meillä kun voi kulkea melkein ympäri vuoden sandaaleissa.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi,
    sinun täytyykin sitten asua melko kaukana täältä, jos sandaaleissa voit kulkea vuoden ympäri.
    Meillä kohta haetaan toppavaatteet kesäkorjuusta. :-)

    VastaaPoista
  5. Kauniita sukkia olet kutonut jo monet parit taas!
    Mä en vielä ole ehtinyt kutoa joulupukin pusiin vielä yhtään paria..
    Olen virkanut ja kutonut ja ktonut ja neulonut!
    Eli olen tehnyt kirpparille myytävä..laitan vielä blogiini jostain ainaskin niistä tehdyistä jutuistani kuvia.

    VastaaPoista
  6. Ihania sukkia. Ekasta kuvasta jo tunnistin tuon yhden langan - mut ei se ollut kevätkammasta vaan alkukirjaimista :)
    Minä suorastaan rakastan noita raitalankoja, niistä on niin kiva kutoa, kaunista tulee ihan huomaamatta. Viimeisin hankintani on noita lintulankoja, sinisorsa, pöllö, fasaani ja punatulkku. Osa jo valmiina. Kuvaa tulee kun kaikista jotain tehty.

    VastaaPoista
  7. -maiju-,
    anteeksi tuo kämmi. Olen nyt korjannut tekstin.
    Vanhuus ei tule yksin. ;-)
    Odotan jo neulekuviasi innolla.

    VastaaPoista
  8. Ihania sukkia! Minä opettelin uudestaan sukan kutomisen - tai tikkuamisen niin kuin meillä sanotaan- viime talvena; lähes 40 vuotta oli kulunut pakollisesta kouluajan sukan kutomisesta. Se on ihana harrastus ja niin rentouttavaa.

    Mukavaa, että laitat kuvia!

    VastaaPoista
  9. Minä sain vasta kolmannet valmiiksi. Viimetalvena neuloin paljon enemmän. Raitasukat ovat kivoja neuloa. Ihanaa syyspäivää!

    VastaaPoista
  10. Harakka,
    kuvia jään odottelemaan. Kiitos kommentistasi.

    Lii,
    hienoa, että olet taas löytänyt tikkuamisen. (ihana sana)

    Helmilankaa,
    viimesyksynä minäkin kudoin paljon enemmän, 30 paria, siinä oli mukana myös lasten sukkia.

    VastaaPoista