tiistai 17. elokuuta 2010

Hurlumheipäivä

Tämä päivä päätettiin ottaa ihan rennosti, mennään sinne, minne nenä näyttää. Ilman varsinaista päämäärää lähdimme liikkeelle. Suunnittelimme poikkeavamme Mellunmäessä kirpparilla, kun olisin tarvinnut yhden altakastelevan ruukun. Kirppis oli siirtynyt kesäaikaan, ovet olivat vielä kiinni.

Ehdotin taatalle Vuosaarta, ajeltaisiin katsomaan uusia hienoja taloja. Tulimme ihan rantaan asti ja siellähän onkin hienoa.

Seuraavat kuvat ovat uimarannalta ja venerannasta.

Muutamia auringonottajia oli uskaltautunut rannalle, uimareita ei näkynyt. Voimme vain kuvitella millaista täällä oli helteisenä heinäkuun päivänä.

Rantaan on rakennettu hienot aallonmurtajat veneiden suojaksi.

Avaraa ja ilmavaa.

Tämä on kuin Rivieralla. Talot ovat ihan siinä uimarannan tuntumassa. Asukkaille on lyhyt matka aamu-uinnille.

Pari jykevää tuolia ihan luonnon materiaalista.

Vuosaari on erikoinen pala Helsinkiä, siellä on uusi hieno satama, sankkaa metsää ja talot rannalla kuin eteläisessä Euroopassa. Harmi vaan, että ei tullut mustikkaämpäriä mukaan tai uimapukua.

Lounasaikaan tulimme Itäkeskukseen. Toteutimme yhden suunnitelman, jota on mietitty koko kesän. Kävimme aterioimassa kiinalaisessa ravintolassa.

Riisiä kahdelle.

Kevätkääryle alkupalaksi. Ehdin jo vetäistä täytteet esiin ennenkuin muistin kameran. :)

Tässä on sitten possua, sieniä ja kanaa. Kasvikset ovat kevyesti keitettyjä ja kastikkeet maistuvia.

Iltapäivällä vielä retki järven rantaan. Olimme ainoat uimarit sillä hetkellä. Saatiin kuvatkin muistoksi.

Minulla on turvana vesijuoksuvyö, ei haittaa edes suonenvetokohtaus. Niin, ja jos isompi haveri sattuisi, niin ei tarvitsi mummelia lammenpohjasta naarailla, vyö pitäisi pintavesissä.

Pihatyöt ovat jääneet moneksi viikoksi. Lapio siellä on pystyssä merkkinä, mistä jatketaan ilmojen viiletessä.

Ruusut aloittavat uuden kukinnan. Naapurin pihlaja on jo ihan ruskea.

Nyt odotellaan vaan illan hämärtymistä, että saadaan sytyttää kynttilöitä kuistilla ja katsella lepakoiden lentelyä.

Anttilasta sitten löytyi se kukkaruukkukin.

Posted by Picasa

1. Onpa teillä ollut taas ihanan kuuloinen päivä. Kauniin värinen ja hienosti kukassa oleva pelargonia.

2. Lepposan päivän taasen vietitte. Eikö ole kiva, kun ei ole kiire minnekään.

3. Mukava Helsinkipäivä. Tuo Vuosaaren Aurinkolahti on mielenkiintoinen paikka, todellakin melkein kuin olisi ulkomailla kun siellä käy.

4. tarutikki,
    tuo pelargonia on ainoa, konka viimekesäisitä sain selviytymään talven yli.

Zilga,
    taatan eläkkeelläoloviikko on aina mukava, saadaan vähän reissata ja tehdä mitä mieleen juolahtaa. Minä olen jo jokapäiväeläkeläinen ja osaan nauttia kiireettömyydestä.

5. SusuPetal,
    olimme aikaisemmin käyneet siellä ostokeskuksessa ja viime vuonna kävin eläkeläisten kanssa retkellä sataman merimieskirkossa, mutta tuo rannan alue oli todellakin suuri yllätys. Hieno paikka ja upeat näkymät asukkailla merelle.

6. Minä en tunne Helsingistä kuin keskustan ja Kulosaaren, kiva nähdä muitakin seutuja, hienolta näyttää. Vesi ei varmaan ole enää kovinkaan lämmintä..

7. Voi miten hieno tiistaipäivä teillä on ollut. Kiinalainen ravintola ja nam. Ja iltahetkeksi kynttilät ja lepakoiden suihkintaa. Ihan käy katteeks, ei vainenkaan. Ihana, että taatakin on puolieläkeläinen, mikä mahdollistaa tällaiset seikkailut arkipäivinäkin. Mut huomenna uudet kujeet.

8. Tyylikkään näköistä Vuosaaressa, hieno arkkitehtuuri.
    Ihana uintiretki, kun ei ollut muita sai lekotella vedessä mielin määrin.

9. Vuosaaren Aurinkolahti on tosiaankin upea paikka,kesällä.Tuolla samoilla alueilla tulikin paljon taas käveltyä (ja otettua kuvia)kesällä,koska poikani asuu ihan siinä lähistöllä. Se kanavakin siellä on tosi hieno!
    Ja tuolla järvessä olisi kiva uida!

10. Sirokko,
    meriveden lämpöä ei tullut kokeiltua, mutta täällä pikkujärvellä oli vielä eilen mukava uida. Arvioin veden lämmöksi n. 20 astetta.

anja,
    tämä elokuun alku on ollut mukava, kun vielä illalla hämärän tultua on voinut kuistilla istuskella ilman toppatakkia.

arleena,
    olemme tänä kesänä onnistuneet menemään uimarannalle ihan kahdestaan muutaman kerran. Aikaisin aamulla tai illalla myöhemmin. Oikeastaan eivät ne toiset uimarit häiritse, mutta kiva on ollut ihan kahdestaankin.

Yaelian,
    nytpä tulikin sitten sinulle tuttuja paikkoja katseltavaksi. Sen kanavan yli ajoimme käydessämme katsomassa sitä metsäistä puolta.
    Vuosaari on varmasti mukava asuinpaikka nykyään. Se vanha ostari siinä uimahallin vieressä onkin jo kokonaan purettu.

Ensi kesänä, kun tulet taas Suomeen, niin tule uimaan pikkuiseen järveemme. :)

11. Mukavaa katseltavaa ja mieltä avartavia kokemuksia. Kiva nähdä uusia maisemia ja mitä uutta on rakennettu. Kyllä tulee Riviera mieleen. Pitäisiköhän lotota?

12. Alkukuvista luulin, että olette lähteneet ulkomaille :-D
    Hyvä joskus katsella lähellekin.
    Läheltä löytää eksotiikkaa, jos haluaa ja uskaltaa.

13. Oliskin kiva siellä järvessä uida;-)

14. tiuku,
    en oikein tuohon lottoamiseen usko, mutta ehkä kannattaisi kokeilla. :)

Tama,
    kyllä mekin ensin hämmästyimme, kun autolta kävelimme rantaan, ei osattu odottaa mitään niin hienoa.

Yaelian,
    ylävitoset sen uintiretken kunniaksi. :)

Kymmenen blogivuoden jälkeen jouduin ottamaan kommenttien valvonnan käyttöön.