keskiviikko 29. elokuuta 2012

Keittiöhaaste


Sylvi, Elämää luonnossa blogista
antoi minulle keittiökuva haasteen. Olen ottanut kuvat jo tässä pari päivää sitten, mutta Picasan kanssa taas jotain sähläsin, kun kuvia en saanutkaan siirretyksi.

Tämän ristipistotyön olen lötänyt Tukholmasta kirpputorilta, jotenkin se viehättää silmää ja käsityö on aina kiinnostava. Monia työtunteja ompelija on tähänkin käsityöhön uhrannut.

Kukkia on nyt riittänyt omassa pihassa, voisi tuoda uuden kimpun pöydälle vaikka joka päivä.


Näkymä keittiön ikkunasta. Ikkunalaudalla on talvella yrttiruukut, nyt yrtit noukitaan pihalta.

Savipadat ojennuksessa. Tämä vanha kaappi oli kerran naapurille romu, minulle aarre.

Kummityttöni on lähettänyt minulle nämä Westmorelandin luulasiastiat. Luulasia ei enää valmisteta. Nykypäivän valkoiset lasiastiat ovat jotain muuta, esim opaalilasia.

Tämä kuva on lampun sisäpinnalta. On istuttava pöydässä, että voi ihailla näitä kukkia.

Mikrouunin alla oikealla on minulle tärkeä työkalu, suurennuslasi. Tästä sen helposti löydän yrittäessäni lukea tuotepakkausten minimaalisen pienillä fonteilla präntättyjä tiedonmuruja.

Tässä nurkassa aamuisin porisee ja korisee kaksi pannua. Taatalle kahvia ja minulle teetä.


Valmista olisi, eikun syömään. Hellakin on vielä kuuma.


Ameriikan tuliaisia "pikkusiskolta".


Tänne voi laitella muistilappuja. Pitäisi vaan muistaa joskus niitä vilkaistakin.

Tätähän tämä keittiöelämä on. Samantapaisia näkymiä taitaa olla monissa kyökeissä. Keittiössä on mukavaa kokkailla. Usein vaan toivon, että tilaa olisi enemmän ja tuplasti kaappeja.

Olen aika huono näitä haasteita eteenpäin laittamaan, mutta tästä voi haasteen napata ihan mielellään, ole hyvä vaan.

22 kommenttia:

  1. Minunkin pitäisi hankkia suurennuslasi, olisi käyttöä.

    Kodikkaan näköinen keittiö sinulle, antaisikohan Taata tuosta kahvista kupin minulle...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen satavarma, että kahvia riittäisi sinullekin.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Voisi ollakin kaunis, jos en täyttäisi sitä kaikella purnukalla ja pussikalla.

      Poista
  3. Ihanan kodikasta sinun keittiössäsi ♥
    Hauska haastekin, taidanpa napata itselleni... hmmm, jos ehdin tässä lähiaikoina kuvailemaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marja, sinua oikein ajattelinkin haastaa, mutta en sitten tohtinut. Olisi kivaa, jos ottaisit haasteen vastaan.

      Poista
  4. Niin kaunis ja kotoisa keittiö sinulla on, ja ihanat tarvikkeet ruokaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kasvikset ja juurekset ovatkin nyt parhaimmillaan.
      Nauristakin on nyt syöty enemmän kuin koskaan.

      Poista
  5. Tunnelmallinen, ihan oikea keittiö! Jotenkin osaan kuvitella Sinut tuonne touhuamaan, keittelemään kahdella pannulla. Kiitos, kun jaoit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pienihän keittiömme on, mutta pitäisi sen riittää kahdelle ihmiselle.
      Tunnelman luovat asukkaat.

      Poista
  6. Keittiö on kodin sydän, siltä vaikuttaa kodissasi.
    Makoisaa ja terveellistä ruokaa syntyy ja sitä on mukava nauttia kodikkaassa keittiössäsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinähän se on minun nykyinen työmaani. Tykkään kokkaamisesta.

      Poista
  7. Ihana keittiö, suorastaan hieno, kiitos, Unelma!<33333

    Te taidatte tehdä kuvansiirrot ensin Picasaan ja sitten blogiin. Minä olen tehnyt päinvastoin, siirrän ensin koneelta blogiin, josta kuvat menevät automaattisesti Picasaan! Aina on onnistunut, mutta joskus en saa näkyviin jotakin kuvatiedostoa, josta meinasin kuvat ottaa...

    Joten kokeilehan tuota;))

    Innostavaa ja kaunista loppuviikkoa, Unelma, ja kiitos postauksesta!<33333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ohjeesta, tuota en ole kokeillutkaan.
      Nyt taas opiskelemaan. :-)

      Poista
  8. Kivoja kuvia kyökistäsi:) Ja sinulla onkin ihanat näkymät sieltä!Minusta keittiösi on tosi ihana!

    VastaaPoista
  9. Kivasti ole kuvannut keittiöstäsi, ja nättihän keittiösi onkin. Kivoja ja kauniita yksityiskohtia. Ensin luulin, että mikrouunissasi on verhot, hih. mutta tajusin, että ikkuna heijastuu...
    Olen monesti istunut keittiössäsi maukkaalla aterialla ja voin yhtyä kommentteihin: sinulla on ihana keittiö. Ja kukkasia pöydällä, aina uusi ja hienosti sommiteltu kimppu.

    VastaaPoista
  10. Sinulla on sydämellinen keittiö, kaunis, valoisa ja viihtyisä.

    VastaaPoista
  11. Kauniita kuvia kodikkaasta ja kauniista keittiöstä!

    VastaaPoista
  12. Hei, minullakin on tuollainen mustavalkoinen savipata. Sinulla on oikea hieno rivi.
    Sinä se vaan näyttelet herkkuja, vaikka minulla on kauhea nälkä. En ole malttanut mennä syömään, kun olen järjestänyt näyttelyasioita.

    Olen nimittäin tulossa kuun lopussa Helsinkiin yhteen ryhmänäyttelyyn. Näyttely kestää kolme viikkoa, toivottavasti tavataan jossain kohtaa. En ole siellä koko aikaa, avajaisissa ainakin, mutta muuten sovittaessa. Tämä juttu tuli niin äkkiä, että olen ihan pyörryksissä. Onneksi tämä ei ole yksityisnäyttely vaan teemanäyttely, johon työni sopivat.

    Perustin uuden Uuna-blogin, että voin siellä kertoa näytelystä. Nyt vasta aloittelen siellä, mutta on siellä jotain katsottavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerrothan sitten myöhemmin näyttelystä lisää, tulemme katsomaan. :-)

      Poista