perjantai 2. lokakuuta 2009

Nyt nousi kiukku ja hämmennys.

Mitään rajaa ei tunnu olevan tässä vaaliraha sotkussa.

Luin tämän artikkelin ja järkytyin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009100210349208_uu.shtml

Minäkin olen "syöpärekisterin jäsen" sairastamani munuaissyövän takia. Olen saanut hyvää hoitoa ja nyt olen terve.

Olen jo vuosia ostanut syöpäpotilaita tukevia adresseja, niin olen luullut. Nyt totuus kaikessa kaameudessaan selvisi. Keskustan vaalirahoja siis olen pennosillani kartuttanut. Jos olisi tapana täällä kiroilla, niin nyt kiroilisin, mutta enpä taida aloittaa.

Syöpä on aina potilaalle kriisin paikka ja he tarvitsisivat kaiken mahdollisen tuen.

Olen nyt niin kauhistunut, etten pysty asiasta tässä yhteydessä enempää kirjoittamaan.

Tekisi mieleni vaan sanoa, että politiikkojen joukossa tuntuu loisivan varsinaisia syöpäläisiä.

14 kommenttia:

  1. Just joo!
    Ei voi kun ihmetellä.
    Mutta hyvä että nämä kaivetaan esille. Oliskin jo ison luudan aika lakaista. Niin monenlaista hyväksikäyttöä törkeellä tavalla.Melkoinen määrä asioita jotka eivät valoa kestä....

    VastaaPoista
  2. En ensin tajunnut mistä oli kyse,kun näin tästä jotain eräässä toisessa blogissa mutta nyt selvisi enemmän. Itsekin olen noita adresseja ostanut Suomessa asuessani,etenkin kun olen menettänyt syövälle sekä vanhempani että sisareni.Aika ikävä yllätys tosiaankin on tuo että on samalla tullut tuettua keskustaa.....:-(

    VastaaPoista
  3. Tätähän tämä on. Niin kun ollaa olevinaan hurskaita. Minä en laita koskaan mihinkään keräykseen juuri tuon takia. Sekin on niin väärin, että ammattiliitotkin on tukeneet politikkoja. Pelkkää kähmintää koko sakilla. Siellä ei ole toinen toistaan parempi. Vartutaan vaan kun on vaalien aika, niin varmasti tätäkin taas käytetään vaalikampanjana.

    VastaaPoista
  4. Tämän takia en äänestä, en laita keräyksiin, enkä ota kantaa politiikkaan. Saavat leikkiä tykönään hiekkalaatikkoleikkejään.
    Aikoinani tuin Unicefiä ja muutamia muita järjestöjä, mutta kun minulle selvisi totuus, lopetin kaikki. Ugh, olen puhunut.

    VastaaPoista
  5. Johanna, nyt loppui korttien osto "säätiöiltä". Tilaankin tästä lähtien kortit sinulta. Voisin maksaa saman hinnankin, yleensä ovat kovinkin hintavia.

    Yaelian, olen pahoillani vanhempiesi ja sisaresi kohtalosta.

    Todella moraalitonta toimintaa tuollaisilta säätiöiltä, jakaa rahaa vaalitoimintaan. Kaikenlaista voi tapahtua, kun poliitikot valitsevat toisiaan johtokuntiin.

    Amalia, en laita minäkään enää mihinkään tuommoisiin. Kannatan suoraa toimintaa. Minulla se tarkoittaa vapaaehtoistyötä palvelutalossa. Kun näen ystävämummoni iloiset kasvot, niin tiedän apuni menneen suoraan perille.

    Zilga, taidanpa liittyä kanssasi nukkuvien joukkoon. Katsotaan nyt kuitenkin, jos sittenkin rehellisiä ja nuhteettomia Suomen kansalaisia vielä listoilta löytyy.

    VastaaPoista
  6. Eipä sitä ijminen tiedä, mihin lahjoittamansa roposet menevät.

    VastaaPoista
  7. Minäkin olen syöpäyhdistyksen jäsen. Juuri lähettivät ilman pyyntöä arpoja myytäväksi ilman pyyntöä. En tiedä mitä tekisin, kun kuulen näin ikäviä uutisia. Missään tapauksessa en hyväksy tätä asiaa, että näillä rahoilla tuettaisiin mitään poliittista ryhmää. Syöpäsäätiön adressit on ostettu ja arvat laitettu roskakoriin.

    VastaaPoista
  8. Niinpä. Minäkin olin ajatellut vastaisuudessa käyttää syöpäsäätiön adresseja ihan kannatuksen vuoksi. Eilen tämä uutinen jäi lukematta, kun en otsikosta hoksannut mitä tarkoitettiin. Onko enää mitään rajaa?

    VastaaPoista
  9. Tätä minäkin pelkäsin. Imusolmukesyövän sairastanut, jäsenmaksuni yhdistykselle maksanut ja addresseja ostanut. Viime kuussa viimeksi. Samat on tunteet täälläkin.

    VastaaPoista
  10. Famu falsetissa, no eipä todellakaan tiedä.

    suloensio, minullekin tuli aikoinaan noita arpoja myytäväksi. Palautin ne ja kirjoitin etten niitä halua myydä. Enää ei ole arpoja tullut. Syöpäyhdistyksen jäsen olen edelleenkin. Luulen, että tällä yhdistyksellä on eri toimittaja korteilleen. Minulla ei ole tietoa tästä asiasta.

    Leen@, nyt kannattaa selvittää ensin mistä syöpäsäätiö korttinsa ja adressinsa tilaa.

    Liisa, samaa sanon sinulle kuin Leenallekin, selvitellään tarkoin mitä maksamme ja minne.

    VastaaPoista
  11. Vähän "utua" joukkoon veden toiselta puolen. Kauan sitten jo täällä on kuultu keräysrahojen väärinkäytöstä. Erityisesti järkytti UN:n petos. Seutumme vähäisille poliisivoimille aiotut rahat ovatkin menneet muualle jne. Tuntuu vähän ontolta sanoa puhelimessa keräystä toimittavalle poliisille, että ei tipu.
    MUTTA yhä pahemmaksi menee, jos jätämme äänestämättä ja syöpäläiset vain lisääntyvät. Meillä on vielä jokusia kristinuskon tuottamia rehellisiä kansalaisia.

    VastaaPoista
  12. utukka, seuraavissa vaaleissa ehdokkaiden seulonta meidän täytyykin tehdä tarkasti. Mitkään palopuheet eivät saa vaikuttaa, puhumattakaan naaman tunnettavuudesta. Pitäisi löytyä vähän näyttöäkin rehellisestä toiminnasta.

    VastaaPoista
  13. Juuri näiden asioiden vuoksi en edes seuraa mitään vaalipuheita, ne on tehty ihnmisten pettämistä varten.
    Kuinka moni onkaan pitänyt sanansa, mahtaakohan edes yhdessä käden sormissa olla jo liikaa, kyllä!
    En osta enää yhtään adressia, joskus ostin, kun isä sairasti syöpää, niin isän vuoksi ostin, ja heidän muiden kaltaisten sairaiden vuoksi.
    Nytkin mun miehen sisko sairastaa syöpää, mutta en ostaa enää yhtään adressia heiltä.
    En mitään vaalirahastoa kyllä aio kartuttaa!
    Rahat pitää mennä oikeaan osoitteeseen, mutta harvoinhan ne menee.
    Ainoastaan uffille laitan vaatekeräykseen vaatteita, siihen laitan, kun uskon, että tavara menee sinne heitä tarvitsijoille.

    VastaaPoista
  14. Harakka, surullista, että tähän on tultu.

    VastaaPoista